LÜTFEN DİKKAT !
Burs başvurusu yapmadan önce, Lütfen bu metni sonuna kadar okuyunuz !
2024-2025 Eğitim Öğretim yılı burs başvuruları 01.09.2024 – 15.10.2024 tarihleri arasında sadece web sitemiz üzerinden elektronik ortamda yapılacaktır. Bu tarihten sonra yapılacak başvurular kesinlikle dikkate alınmayacaktır. Bunun dışında yapılacak burs başvurular ve noksan doldurulan formlar değerlendirmeye alınmayacaktır.
1. BURS İÇİN KİMLER BAŞVURU YAPABİLİR?
Burs Yönetmeliğimizin http://www.macahel.org.tr/burs-yonetmeligi/13. maddesine göre Vakıftan burs talebinde bulunan öğrenciler aşağıdaki şartları taşımalıdır.
(a) Ailesinin (anne veya babasının) Artvin, (Camili, Düzenli, Efeler, Kayalar, Maral veya Uğur Köyü) kütüğüne kayıtlı ya da mensup olması,
(b) Taksirli suçlar hariç, affa uğramış olsalar bile devletin şahsiyetine karşı işlenen suçlarla zimmet, ihtilas, irtikap, rüşvet, hırsızlık, sahtecilik, inancı kötüye kullanma gibi yüz kızartıcı bir fiilden dolayı hapis cezasından hükümlü bulunmamak,
(c) Üniversitelerin örgün öğretim yapan (açık öğretim hariç) ön lisans, lisans ve lisansüstü programlarını kazanıp kaydını yaptırması veya okula devam etmesi,
(d) Okumak için mali durumunun yetersiz olması,
(e) Gelir getirici bir işte çalışıyor olmaması,
(f) Üniversiteyi devam edenlerin başarılı olması,
(g) Toplumu rahatsız edecek, Vakıf amaçlarıyla bağdaşmayan kötü davranış ve alışkanlıklara sahip olmaması,
(h) Başvuru şartları ile ilgili öğrencinin beyanı temel alınmakla birlikte araştırma da yapılabilir. Gerekirse öğrenci mülakata da çağrılabilir.
2. BURS BAŞVURU FORMUNU NASIL DOLDURACAKSINIZ?
Önemli: Başvurular aşağıdaki sırayla yapılması gerekir.
A) Başvuru için gerekli evrakları nasıl hazırlanacak?
Burs Başvuru Formunu doldurmaya başlamadan önce aşağıdaki evrakların Elektronik ortamda (bilgisayar, flash bellek, HDD) hazırlanması gerekir. Bu belgeler “pdf, jpg, jpeg, bmp veya png” uzantılı olmalıdır. Hazırladığınız her bir belgelerin boyutu 1024 KB den fazla ise belgeyi küçülterek yüklemelisiniz.
ÖNEMLİ NOT
1. Bütün belgeler okunaklı ve düzenli olmalıdır.
2. Hazırladığınız her bir belgenin boyutu 1 MB (1024 KB) den küçük olmalı,
3. Göndereceğiniz tüm dosyaların toplam boyutu ise en fazla 5 MB (5120 KB) olabilir.
B) Başvuru için istenen belgeler nelerdir?
Başvuru için aşağıdaki belgelerin yukarıda belirtilen formatta hazırlanması gerekir. İlk altı (6) belgeyi tüm öğrenciler eksiksiz tamamlayacaklar. Ara sınıfta okuyan öğrenciler Transkripti (madde 7) mutlaka, başarı belgesi olanlar ise dilerlerse bu belgeleri ekleyebilirler.
- Vesikalık fotoğraf (son 6 ayda çekilmiş)
- Öğrenci belgesi,
- Nüfus Cüzdanı önlü arkalı fotokopisi,
- Sabıka kaydı (E-Devlet)
- Tüm aile bireylerini gösteren “Vukuatlı Nüfus Kayıt” örneği (E-Devlet)
- Öğrencinin imza örneği
- Ara sınıflar için okul idaresinden alınan not çizelgesi (Transkript)
- Varsa öğrenci hayatınızdaki başarıları gösteren belgeler (Okul birinciliği, …vb.)
C) Burs Başvurularınızı cep telefonu yapabilir misiniz?
Hayır, Cep telefonu başvurular yapılamıyor. Burs Başvuru Formunu sadece PC ile doldurabilirsiniz.
D) Burs Başvuru Formuna nasıl ulaşabilirsiniz?
Yukarıda sizden istenen belgeleri elektronik ortamda eksiksiz hazırladıysanız, www.macahel.org.tr adresine girdiğinizde açılan “Burs Başvurularımız Başlamıştır” spotuna tıklayarak “Burs Başvuru Formu” na ulaşabilirsiniz.
E) Burs Başvuru Formu nasıl dolduracaksınız?
Burs Başvuru Formu 13 bölümden oluşmakta olup bütün alanları dikkat ve özenle eksiksiz olarak doldurmalısınız. Formun 7. 11. ve 12. bölümleri yazılı metinlerden oluşmaktadır. Bu bölümleri dikkatlice okuduktan sonra, “Okudum, Onaylıyorum” ikonunu işaretleyerek onaylamanız gerekmektedir. Diğer bölümlerdeki alanları da durumunuza göre dikkat ve özenle eksiksiz olarak doldurunuz veya işaretleyiniz.
Evraklarınız hazır ise formu doldurmak maksimum 10 dakika sürmektedir.
F) İstenen belgeleri nasıl göndereceksiniz?
Başvuru Sahibinden İstenen Belgeler, formun 8. madde başlığı altından belgeler seçilip yüklendikten sonra gönderilmektedir. Daha önceden hazırladığınız belgeleri sırasıyla önce;
“Dosya Seç” ikonu ile doğru dosyayı seçiniz. Daha sonra;
“Dosya Yükle” ikonunu tıkladığınızda;
“Yüklendi !” mesajını göreceksiniz. Yüklemeniz gereken bütün evraklar için aynı işlemi tekrarlayınız.
G) Başvuru Formuna imzayı nasıl atacaksınız?
Daha önce hazırlamış olduğunuz imza örneğini “13. Başvuru Formu Onayı” formun son bölümündeki imza kutucuğuna tıklayarak yüklemeniz gerekir. Bu şekilde Burs Başvuru Formu tamamlamış olur.
H) Formu eksiksiz doldurduğunuzu nasıl kontrol edeceksiniz?
Formu bütün bölümlerini doldurup gerekli belgeleri yükledikten sonra Formun başındaki “Formu Kontrol Et” ikonuna tıklayınız. Boş alanlar kaldıysa pembe renkle işaretlenmiş olup bu alanları mutlaka doldurmalısınız.
İ) Burs Başvuru Formunu nasıl göndereceksiniz?
Formda zorunlu doldurmanız gereken alanlar boş kalmadıysa “Formu Gönder” seçeneğini göreceksiniz. “Formu Gönder” seçeneğini tıklayarak Burs Başvuru işlemini tamamlamış olursunuz.
J) Formun gönderildiğini nasıl anlayacaksınız?
Başvurunuzu eksiksiz tamamladıktan sonra, burs başvurunuzun başarıyla tamamlandığını belirten e-posta alacaksınız.
3. BURS BAŞVURULARI NE ZAMAN SONUÇLANACAK?
Burs Başvuruları 31.10.2024 tarihinde sonuçlanacaktır. Bu tarihten sonra yapılacak başvurular değerlendirmeye alınmayacaktır. Burs almaya hak kazanan adaylara, başvurular tamamlandıktan sonra 10 gün içinde, burs komisyonun değerlendirmesi ve Yönetim Kurulunun onayından sonra, en kısa sürede SMS yoluyla bilgi verilecektir.
Derslerinizde başarılar dileriz.
Macahel Eğitim Kültür
ve Dayanışma Vakfı
Yönetim Kurulu
İrtibat : 0530 201 54 59